אפשר לקצץ ואפילו להמנע לחלוטין מקניות לא הכרחיות, גם בתוך הסופר, אבל מה בנוגע לקניות של מוצרים הכרחיים, כמו מזון, חומרי ניקוי וטואלטיקה? גם במוצרים אלו יש מה לקצץ, והפער עשוי להגיע לעשרות אחוזים, שמתרגמים לחיסכון של אלפי שקלים בשנה. הנה כמה מהם:
1. לא לקנות את אותו מותג בצורה עיוורת, רק משום שכך התרגלנו. השוו מחירים שונים וקנו את המוצר הזול יותר.
2. בהמשך לסעיף הקודם, כשמנסים בפעם הראשונה מותג חדש, לא כדאי לקנות אריזה ענקית שלו, שכן אם הקנייה התבררה כלא מוצלחת, רוב הסיכוים שלא נשתמש במוצר (אם זה מוצר מזון, למשל, בני הבית יכולים פשוט לסרב לאכול ממנו ואז הוא ייזרק). במילים אחרות: ניסויים עדיף לעשות במנות קטנות.
3. עדיף לקנות מוצרים באריזות גדולות וחסכוניות.
4. לא תמיד מוצרים באריזות גדולות יהיו החסכוניים ביותר, למשל, מותג יקר באריזה גדולה עשוי לעלות יותר ממותג זול, אפילו אם הוא ארוז בחבילה קטנה יותר ולכאורה חסכונית פחות. כמו כן, מוצרי מזון יש לקנות באריזות גדולות רק אם נספיק להשתמש בהן לפני שפג תוקפן.
5. קנייה במבצע: עדיף לקנות מוצר במחיר מוזל או שניים במחיר אחד, ולהשוות מחירים, מאשר לקנות 2 + 1 או 1 + השני ב 50% הנחה וכדומה. הסיבה היא שבאופן זה אנו עלולים כמות גדולה יותר משאנו צריכים, ולהומיא יותר כסף משתיכננו, אפילו אם הקנייה משתלמת. קנייה כזו כדאית אם במילא נצטרך להשתמש במוצר בקרוב. אם מדובר במוצר שלא נשתמש בו שוב, או בעוד זמן רב, עדיף לא להוציא עליו כסף כרגע ובמקום זאת לקנות משהו אחר שאנו צריכים ממש עכשיו.
6. לא ליפול לטריקים שיווקיים: הסופר בנוי כך שהמוצרים הבסיסיים וההכרחיים נמצאים בסוף החנות, למשל חלב, לחם, מוצרי חלב, ירקות קפואים, בשר וכדומה. הרעיון השיווקי העומד מאחורי המבנה הזה, הוא שנצטרך לעבור בכל הסופר (ובדרך לאסוף לעגלה כל מה שלא תיכננו לקנות) רק כדי להגיע אל מוצרי הבסיס. מסקנה: נסו לחצות את הסופר כמה שיותר מהר. מוצרים יקרים או מותגים וותיקים יוצבו במרכז המדף ובגובה העיניים. במשפים התחתונים תוכלו למצוא את אותם מוצרים מיצרנים זולים יותר, ותמיד כדאי לבדוק.
7. לא, לא, לא לקנות שום דבר ליד הקופה. זו קנייה נמהרת שמבוססת על עיקרון אחד: אנשים לפני היציאה מהסופר שרואים מוצרים שטרם נחשפו אליהם, חושבים שהם מפספסים משהו, שזה הצ'אנס האחרון שלהם לקנות, ועל זה הם מוכנים לשלם.
1. לא לקנות את אותו מותג בצורה עיוורת, רק משום שכך התרגלנו. השוו מחירים שונים וקנו את המוצר הזול יותר.
2. בהמשך לסעיף הקודם, כשמנסים בפעם הראשונה מותג חדש, לא כדאי לקנות אריזה ענקית שלו, שכן אם הקנייה התבררה כלא מוצלחת, רוב הסיכוים שלא נשתמש במוצר (אם זה מוצר מזון, למשל, בני הבית יכולים פשוט לסרב לאכול ממנו ואז הוא ייזרק). במילים אחרות: ניסויים עדיף לעשות במנות קטנות.
3. עדיף לקנות מוצרים באריזות גדולות וחסכוניות.
4. לא תמיד מוצרים באריזות גדולות יהיו החסכוניים ביותר, למשל, מותג יקר באריזה גדולה עשוי לעלות יותר ממותג זול, אפילו אם הוא ארוז בחבילה קטנה יותר ולכאורה חסכונית פחות. כמו כן, מוצרי מזון יש לקנות באריזות גדולות רק אם נספיק להשתמש בהן לפני שפג תוקפן.
5. קנייה במבצע: עדיף לקנות מוצר במחיר מוזל או שניים במחיר אחד, ולהשוות מחירים, מאשר לקנות 2 + 1 או 1 + השני ב 50% הנחה וכדומה. הסיבה היא שבאופן זה אנו עלולים כמות גדולה יותר משאנו צריכים, ולהומיא יותר כסף משתיכננו, אפילו אם הקנייה משתלמת. קנייה כזו כדאית אם במילא נצטרך להשתמש במוצר בקרוב. אם מדובר במוצר שלא נשתמש בו שוב, או בעוד זמן רב, עדיף לא להוציא עליו כסף כרגע ובמקום זאת לקנות משהו אחר שאנו צריכים ממש עכשיו.
6. לא ליפול לטריקים שיווקיים: הסופר בנוי כך שהמוצרים הבסיסיים וההכרחיים נמצאים בסוף החנות, למשל חלב, לחם, מוצרי חלב, ירקות קפואים, בשר וכדומה. הרעיון השיווקי העומד מאחורי המבנה הזה, הוא שנצטרך לעבור בכל הסופר (ובדרך לאסוף לעגלה כל מה שלא תיכננו לקנות) רק כדי להגיע אל מוצרי הבסיס. מסקנה: נסו לחצות את הסופר כמה שיותר מהר. מוצרים יקרים או מותגים וותיקים יוצבו במרכז המדף ובגובה העיניים. במשפים התחתונים תוכלו למצוא את אותם מוצרים מיצרנים זולים יותר, ותמיד כדאי לבדוק.
7. לא, לא, לא לקנות שום דבר ליד הקופה. זו קנייה נמהרת שמבוססת על עיקרון אחד: אנשים לפני היציאה מהסופר שרואים מוצרים שטרם נחשפו אליהם, חושבים שהם מפספסים משהו, שזה הצ'אנס האחרון שלהם לקנות, ועל זה הם מוכנים לשלם.
המאמר של בלוג כסף